Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2010

«Η σαρία πρέπει να εφαρμόζεται από δίκαιους, αλλά σήμερα επικρατούν τα διεφθαρμένα καθεστώτα»


Οι γυναίκες καλύπτουν υποχρεωτικά το κεφάλι με τη μαντίλα. Οι χειραψίες με τους άνδρες απαγορεύονται. Οι μουσουλμάνοι δεν επιτρέπεται να καταναλώνουν αλκοόλ ούτε χοιρινό κρέας.
Ο Ανάς Πανούσης και η σύζυγός του Χαμπίμπα επισημαίνουν ότι αλλιώς ξεκίνησε η σαρία και αλλιώς εφαρμόζεται
Ο Ανάς Πανούσης και η σύζυγός του Χαμπίμπα επισημαίνουν ότι αλλιώς ξεκίνησε η σαρία και αλλιώς εφαρμόζεται
  Πρόκειται για μερικές από τις πολλές απαγορεύσεις του ισλαμικού νόμου (σαρία), που είναι ιδιαίτερα αυστηρός, καθοριστικός για τις ανθρώπινες συμπεριφορές, ενώ στο Κοράνι προβλέπονται οι ποινές σχεδόν για κάθε αδίκημα. Η ερμηνεία των νόμων δεν είναι ίδια σε όλο το μουσουλμανικό κόσμο, αλλά ο λόγος των «ιμάμηδων» είναι άγραφος νόμος. Οι άνθρωποι που εκτελούν χρέη ιμάμη εκτός των μουσουλμανικών χωρών, λειτουργούν υπό το κράτος των περιστάσεων.
Ο 45χρονος Ανάς (Τάσος) Πανούσης άλλαξε θρησκεία και έγινε μουσουλμάνος. Ανήκει στους μοναχούς (σούφι) του Ισλάμ. Ζει στο πατρικό του σπίτι με τη Μαροκινή γυναίκα του Χαμπίμπα και την υιοθετημένη κόρη τους.
Λέει πως η εφαρμογή του ισλαμικού νόμου προϋποθέτει δίκαιους κυβερνήτες. Γι' αυτό θεωρεί ότι σήμερα είναι πολύ δύσκολη η εφαρμογή του. Επικαλείται τη ρήση του Ιησού «Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω» για να δείξει ότι στην κοινωνία μας δεν υπάρχουν αναμάρτητοι και εξηγεί: Στις δυτικές κοινωνίες εφαρμόζεται μια μορφή σαρίας, όταν έπειτα από δικαστικές αποφάσεις επιβάλλεται θανατική ποινή. Ο νόμος του Ισλάμ προβλέπει την εκτέλεση της ποινής ύστερα από τρεις παραβάσεις.
Για παράδειγμα: Η μοιχεία τιμωρείται με λιθοβολισμό, ποινή που ισχύει για άνδρες και γυναίκες. Ο βιασμός τιμωρείται με ακρωτηριασμό των γεννητικών οργάνων του δράστη, παρουσία των συγγενών του, και η παιδεραστία με αποκεφαλισμό. Αν κάποιος συλληφθεί τρίτη φορά για κλοπή, του κόβουν το χέρι, και για κατανάλωση αλκοόλ προβλέπονται δημόσια 80 μαστιγώματα.
Ο Ανάς θεωρεί ότι την εποχή του Προφήτη υπήρχαν οι δίκαιοι που επέβαλλαν ποινές, ότι σήμερα στο μουσουλμανικό κόσμο επικρατούν διεφθαρμένα καθεστώτα και εκλέγονται ιμάμηδες αναλόγως των υπηρεσιών που προσφέρουν. Στη Σαουδική Αραβία, μας λέει, εφαρμόζεται σαρία στους φτωχοδιάβολους ενώ οι πλούσιοι Σαουδάραβες ταξιδεύουν στο εξωτερικό πίνοντας σαμπάνιες με όσες γυναίκες επιθυμούν.
Το Ισλάμ είναι τρόπος ζωής και πολιτική στάση. Δεν επιτρέπει να αδικοπραγήσουν και να βιαιοπραγήσουν σε βάρος σου. Ακόμη και στους απατεώνες και τους ψευδομάρτυρες επιβάλλεται σαρία, τονίζει η Χαμπίμπα Σρις, υποψήφια δημοτική σύμβουλος: «Ο ψευδομάρτυρας χαρακτηρίζεται επικίνδυνος και απομονώνεται, αλλά για να υπάρξει δικαιοσύνη στη βάση, η πολιτική ηγεσία πρέπει να είναι δίκαιη. Γιατί αν κλέβει η κυβέρνηση, τότε θα γίνουμε μικροί κλέφτες. Αν μείνω άνεργη και πεινάσω, μπορεί να κλέψω».
Οι πρώτες λέξεις του Αφγανού Μοχάμεντ Γιουνούς είναι «είμαι υπέρ της ελευθερίας του ατόμου να προσκυνάει όποιο θεό πιστεύει. Αλλά με απόλυτο σεβασμό στους νόμους και το Σύνταγμα της χώρας».
Ο ίδιος διευκρινίζει πως άλλη σαρία εφαρμόζουν οι σουνίτες Ταλιμπάν (Σαουδική Αραβία), που ζητούν πιστή εφαρμογή των λόγων του Μωάμεθ, διαφορετικοί νόμοι ισχύουν στο Ιράν, όπου οι αλλαγές βασίστηκαν στις ανάγκες, στην εξέλιξη, τη βελτίωση της καθημερινότητας, και άλλες στο Αφγανιστάν. Εκεί επιβάλλεται η μαντίλα, ισχύουν η απαγόρευση των εξωσυζυγικών σχέσεων, της κατανάλωσης αλκοόλ και χοιρινού, η προσήλωση στις ώρες της προσευχής. Ολα αυτά θεωρούνται σεβασμός στη θρησκεία και ασφαλώς εφαρμόζονται από όλους τους μουσουλμάνους στην Αθήνα.
Ο Γιουνούς μιλάει και για πράξεις εκδίκησης: «Στο Ισλάμ δεν κόβεις εύκολα το χέρι του κλέφτη. Οταν συγκεντρώνονται να χτυπήσουν τον κλέφτη, το κάνουν για εκδίκηση».
Η Αμάνι Μπαρακάτ δεν σκεπάζει τα μακριά μαλλιά της με μαντίλι. Μιλώντας για τη θέση της γυναίκας επισημαίνει ότι ακόμη και οι δυτικές είναι ανδροκρατούμενες κοινωνίες και γι' αυτό δεν φταίει το Κοράνι. «Βεβαίως, δίνει το δικαίωμα στους άνδρες να παντρεύονται μέχρι 4 γυναίκες. Αλλά μόνον εάν μπορεί να είναι δίκαιος με όλες. Ασφαλώς κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να είναι απόλυτα δίκαιος».
Συμφωνεί, όμως -όπως προβλέπει το Κοράνι- όταν μια γυναίκα δεν κάνει παιδιά, ο άνδρας να έχει δικαίωμα να τη χωρίσει ή να παντρευτεί άλλη, με τη δική της συναίνεση. Και παρατηρεί ότι το Κοράνι δίνει το δικαίωμα στη γυναίκα να χωρίσει για τον ίδιο λόγο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: